עיריית בני ברק סגרה רחוב בשבת וצעקות 'כפיה דתית' כבר ברקע

    חיים הלר | צילום: מפות גוגל No Comments on עיריית בני ברק סגרה רחוב בשבת וצעקות 'כפיה דתית' כבר ברקע
    23:34
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on מיצג אמנותי בבית שמש: צילום ילדי החלאקה ברקע ציון הרשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר בני ברק נתפסת כבירת הערים החרדיות, אך לא כולם יודעים שגם כיום מתגוררים בעיר גם חילונים לא מעטים, והדבר יוצר לעיתים חיכוכים.

    כך אירע גם בימים האחרונים כאשר תושבים ברחוב הבנים הגובל ברמת גן קיבלו הודעות מטעם העירייה בהם נכתב כי "בעקבות שינוי בצביון רחובות האזור בבני ברק, עם כניסתן של משפחות רבות שומרות תורה ומצוות להתגורר בהם והיותן רוב האוכלוסייה ברחובות אלה, הוחלט בוועדת התנועה העירונית באישור המשטרה על סגירתו בשבתות ובחגי ישראל של רחוב הבנים בבני ברק".

    כמה מהתושבים החילונים מסרבים כנראה להשלים עם היותה של העיר בני ברק בירת הערים החרדיות, ומתנגדים לסגירת הרחוב בשבתות ובחגים. לטענת חלקם, מנסה עיריית בני ברק לגרום להם לעזוב את העיר באמצעות מה שהם מכנים כפייה דתית ומנסים להיאבק בה במגוון דרכים.

    מעיריית בני ברק נמסר כי קטע הרחוב שנסגר נמצא בתחום שיפוטה. "אין מדובר בסגירה של תושבי רמת גן בעירם, אלא בהארכת נסיעתם בדקות בודדות". עוד ציינו כי הסיבה לסגירת הקטע ברחוב הבנים נובעת מכך שצביונו "השתנה לחלוטין וכיום הרוב המוחלט של התושבים בו הם שומרי תורה ומצוות". עוד אמרו בעיריית בני ברק: "כפי שתושבי רמת גן רוצים שיתחשבו בהארכת נסיעתם, מן הראוי להתחשב גם בתושבי בני ברק בתחומי עירם במניעת פגיעה בשמירת השבת בתחומם. אין סגירה ברמת גן. יש חלופה לנסיעתם והדרך התארכה בדקות בודדות".

    במשטרת מרחב דן ציינו כי "אישור חסימת הרחובות הוא בסמכות העירייה".



    0 תגובות